Mainos

Far Cry 4:n ensimmäinen lisuke on kilpajuoksu aikaa vastaan.

Durgesh on peliareenana pieni jatkopala Kyratille, jossa pelaaja aloittaa tutut etuvartiohyökkäilynsä ilman päätarinassa kerättyjä saavutuksia. Pako Durgeshista on pisteitä ja nopeutta mittaava bonus, jossa pelaajalla on puoli tuntia aikaa kerätä aseita ja pisteitä nujertamalla etuvartioita ja muita viholliskohteita. Sen jälkeen homma huipentuu kymmenenminuuttiseen tulitukseen, jossa tulivoima, nopeus ja notkeus ratkaisee. Ja, that's it. Siinä oli kokonaisuudessaan ensimmäinen maksullinen DLC.
 
 
Toki voihan hommaa kokeilla rajattomasti uudelleen, myös kaverin kera kooppina ja taistella maailmansijoituksen kärkiajasta ja -pisteistä, mutta jotenkin on vaikea kuvitella Far Cry -pelaajia innostumaan moisesta pitemmäksi aikaa.
 
Durgesh-lisäri on muutenkin melko turha, sillä hyvin kattava tehtäväeditori ja yllättävän aktiivinen pelikansa tuottaa laadukkaita etuvartio- ja valtaamishaasteita päivittäin, täysin ilmaiseksi. Olen itsekin tehnyt yhden laajan kentän ja yhden pienemmän ja vakuutuin editorin monipuolisuudesta. Tekisin enemmänkin, mutta oma aika ei riitä siihen. Siksi on varsin erikoista, että Durgesh-lisukkeeseen ei ole mitään muuta, edes uusia tarvikkeita saatu mukaan.
 

Durgeshin DLC on valitettavasti tällaisenaan kohtalaisen huono tapa sijoittaa rahansa. Ennemmin kannattaa tehdä kenttiä itse, pelata muiden leveleitä tai hankkia samalla rahalla joku vanhempi täysversio muusta pelistä, jos peruskampanja on jo kokonaan louhittu läpi.