Mainos
Ratchet & Clank: Nexus on Insomniac Gamesin lopetus Ratchetin “Future”-seikkailuille. Sarjan neljäntenä julkaistu seikkailupeli tuo mukanaan muutaman uuden ominaisuuden, joista suurimpana uudistuksena painottomuudessa suoritettavat kentät. Muuten peli koostuu juustoisesta juonesta, hulvattomasta vihollisten blästäyksestä ja helpoista aivopähkinöistä.
 
Peli alkaa kun Ratchetin kuljettama vaarallinen vanki Vendra karkaa veljensä avustuksella. Ratchet seuraa karkureita galaksin laidalle, kaukaiseen hylättyn sektoriin. Kummitusten takia hylätty alue toimii taistelukenttänä, kun Ratchet koittaa selvittää pahisten olinpaikkaa. Ja kuten arvata saattaa selviää taas, että koko universumi on vaarassa, ja Ratchet joutuu punnitsemaan valintojaan tarkasti.
 
Sankarit
 
Peliä on kertakaikkiaan mukava pelata. Vaikka taistelukentällä vallitsee yleensä hallitsematon kaaos, tähtääminen on toimivaa ja monipuoliset ja hauskat aseet tuovat sopivan lisämausteen, ja jopa pienen taistelustragian tunteen. Kentät joissa pelaaja leijuu painottomuudessa ovat mukava lisä mäiskimisen ohella. Mukana on myös Portalmainen puzzle-elementti jota hyödynnetään kentissä liikkumisessa. Pelissä on myös kohtia, joissa tarvitaan Clankin apua. Clankillä pelattavat kohdat ovat viihdyttäviä gravitaatioon perustuvia aivopähkinöitä.
 
Pahis
 
Grafiikat ovat samaa luokkaa kun pelin aikaisemmissa sarjoissa. Peli pyörii hyvin tiukoissakin taistelutilanteissa. Värimaalima on rikas ja ääninäyttely on kiitettävää.
Peli on helpoimmalla tasolla mukavaa puuhaa perheen pieninmille, ja vaikeimalla tasolla saavat kokeneemmatkin pelaajat avaruusmyllytyksestä haastetta. Valitettavasti hauska loppuu hieman liian aikaisin – peli on naurettavan lyhyt.
 
Pähkinänkuressa Ratchet & Clank: Nexus on tiivis toimintapaketti, jolla voi tyydyttää vaikka joulun välipäivien pelinälän. Valitettavasti nämä päivät riittävät enemmän kuin hyvin pelin kukistamiseen.