Sony on ilmoittanut tuovan Variable Refresh Rate (VRR) -tuen PlayStation 5:lle tällä viikolla.
Ominaisuus, joka on ollut saatavilla Xbox Series X:ssä julkaisusta lähtien, synkronoi pelaamasi pelin kehysnopeuden näyttöön, mikä teoriassa vähentää havaittavia kuvataajuuden pudotuksia ja muita graafisia ongelmia.
Vain HDMI 2.1 -yhteensopivat televisiot tukevat tällä hetkellä ominaisuutta.
”Pelattavuus monissa PS5-nimikkeissä tuntuu sujuvammalta, kun kohtaukset toistuvat saumattomasti, grafiikka näyttää terävämmältä ja tuloviive pienenee”, Sony tiedotti maanantaina.
VRR:ää tukevat ainakin seuraavat pelit:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
Mikä on VRR?
VRR:n päätehtävänä on poistaa näytön repeämät pelaamisen aikana. Repeytyminen on eräänlainen visuaalinen ongelma, jossa kuva televisiossasi välkkyy keskellä kuvaa ennen kuin jatkuu entiseen tapaan. Ongelma on tutumpi PC-peleistä, jolloin käytössä ei ole VSync-toimintoa.