PS5-konsoli ja peliohjain.
PS5 on mustavalkoinen, kuten Astrobot.
Mainos
Sony on ilmoittanut tuovan Variable Refresh Rate (VRR) -tuen PlayStation 5:lle tällä viikolla.

Ominaisuus, joka on ollut saatavilla Xbox Series X:ssä julkaisusta lähtien, synkronoi pelaamasi pelin kehysnopeuden näyttöön, mikä teoriassa vähentää havaittavia kuvataajuuden pudotuksia ja muita graafisia ongelmia.

Vain HDMI 2.1 -yhteensopivat televisiot tukevat tällä hetkellä ominaisuutta.

Mainos

“Pelattavuus monissa PS5-nimikkeissä tuntuu sujuvammalta, kun kohtaukset toistuvat saumattomasti, grafiikka näyttää terävämmältä ja tuloviive pienenee”, Sony tiedotti maanantaina.

VRR:ää tukevat ainakin seuraavat pelit:

  • Astro’s Playroom
  • Call of Duty: Vanguard
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Destiny 2
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • DIRT 5
  • Godfall
  • Marvel’s Spider-Man Remastered
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Resident Evil Village
  • Tiny Tina’s Wonderlands
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  • Tribes of Midgard

Mikä on VRR?

VRR:n päätehtävänä on poistaa näytön repeämät pelaamisen aikana. Repeytyminen on eräänlainen visuaalinen ongelma, jossa kuva televisiossasi välkkyy keskellä kuvaa ennen kuin jatkuu entiseen tapaan. Ongelma on tutumpi PC-peleistä, jolloin käytössä ei ole VSync-toimintoa.

Mainos
Edellinen artikkeliNaughty Dogin seuraava peliprojekti paljastui Linkedinin kautta
Seuraava artikkeliKeanu Reeves tähtää coolisti coolissa John Wick 4 -julisteessa