Rallikuski Sean Johnston on sitä mieltä, että tuleva WRC 8 -rallipeli on realistinen

Mainos
Bigbenin julkaisema WRC 8 -rallipeli kaahaa syksyllä konsoleille ja pc:lle pelaajien iloksi. Pelinkehittäjästudio Kylotonn kutsui rallikuljettaja Sean Johnstonin ja hänen kartanlukijansa Alex Kihuranin pelaamaan WRC 8 -peliä sekä kertomaan mielipiteensä ammattilaisten näkökulmasta.

FIA:n virallisena pelinä WRC 8 on päivitetty ajankohtaisin kuljettaja- ja tiimitiedoin, joka tuo peliin aidon rallin tunteen. Samalla pelisarja on keskittynyt entistä enemmän autojen realistiseen mallintamiseen ja aiempaa parempaan pelattavuuteen. WRC 8 tuokin pelaajan keskelle kisa-ajamisen ydintä tarjoamalla mahdollisimman aidon rallitunnelman.

Tätä Bigben ja Kylotonn halusivat myös esitellä omakätisesti amerikkalaiselle Junior WRC -luokan rallikuljettaja Sean Johnstonille ja tämän kartanlukijalle, Alex Kihuranille. Lahjakkaana kuljettajana tunnettu Johnston on myös ajopeleihin erikoistunut esports-pelaaja, joten pelaaminen on hänelle tuttua puuhaa entuudestaan.

Mainos

Johnstonilta ja Kihuranilta saadun palautteen mukaan pelin fysiikanmallinnus eri autoluokissa on erinomaisella tasolla. Hyvää palautetta sai myös pelin kartanlukijan nuotitukset, joiden ansiosta entuudestaan tuntemattomatkin ajo-osuudet olivat helposti ajettavissa. Myös eri ajopintojen, kuten asfaltin, soran ja jään mallintaminen on tehty huipputarkasti. Sen ansiosta auton käyttäytyminen eri pinnoilla tuntuu selvästi erilaiselta. Erilaiset ajopinnat myös korostavat kartanlukijan nuotituksen tärkeyttä, sillä oikea-aikainen ennakointi on kovaa vauhtia ajettaessa äärimmäisen tärkeää.

Johnstonilta ja Kihuranilta saatu palaute onkin tärkeää muulta peliyhteisöltä saadun palautteen ohella, kun peliä hiotaan valmiiksi ennen sen julkaisua.

WRC 8 julkaistaan sekä PlayStation 4-, Xbox One- ja Nintendo Switch -pelikonsoleille että pc-tietokoneille syyskuussa 2019.

Mainos