Resident Evil Requiemin tuottaja Masato Kumazawa kertoo, että peliin on jäänyt joitakin elementtejä sen varhaisesta moninpelikonseptista, vaikka se muutettiin takaisin yksinpeliksi. Hän ei vielä paljasta, mitä nämä ovat.
– Joitakin elementtejä on jäljellä, mutta emme voi kertoa mitä tai miten, Kumazawa sanoi Press Start Australialle.
Hänen mukaansa moninpeliversio oli viihdyttävä, mutta ei riittävän pelottava.
– Katsoimme sitä ja mietimme, pitäisikö fanit siitä. Todennäköisesti eivät. Siksi teimme siitä taas yksinpelin. Mutta koska se oli hauska, lisäsimme osia siitä lopulliseen peliin.
Kysyttäessä, mitä fanit hänen mielestään odottavat Resident Evil -peliltä, Kumazawa vastasi:
– Fanien tärkein toive on selviytymiskauhu ja pelon tunne. Emme voi vain vaihtaa hahmoja ja kuoria ja tarjota samaa kokemusta.
Requiemiä on kehitetty kuusi vuotta, myös sen moninpelivaiheen ajan. Peli julkaistaan 27. helmikuuta PS5:lle, Xbox Series X/S:lle, Nintendo Switch 2:lle ja PC:lle.
VGC:n varhaisessa ennakkokatsauksessa todettiin, että Requiem vaikuttaa jatkavan RE7:n ja Villagen linjaa, sijoittaen pelaajan goottilaiseen sairaalaan ja tarjoten lupaamaansa perinteistä selviytymiskauhua.




