Internetin äänitorvet toteavat, että uusi NFS on kolmen vuoden takainen, vanhan sukupolven peli. Pitääkö se kutinsa?
Need for Speed Unbound julkaistaan myöhemmin tänä vuonna. Sen kehittäjä on vaihtunut Criterioniksi, joka teki yhdet NFS-sarjan parhaat pelit vuosikymmen sitten. Mutta onko uusi Unbound sittenkin vain epävirallinen jatko-osa edelliselle Ghost Gamen Need for Speed Heatille?
Näkemys siitä, että Unbound on Heat 2, ei ole myönteinen, vaan se viittaa siihen, että Unbound on uudelleenjulkaistu Heat.
Loppujen lopuksi useat viivästykset ja suhteellisen myöhään kehityksessä tehty paljastus voisivat viitata siihen, että peliä on kiirehditty. EA haluaa varmasti epätoivoisesti, että yksi sen lippulaivasarjoista palaa nopeasti tekemään rahaa kolmen vuoden tauon jälkeen.
Eipäreilu näkökulma?
Unboundin uusimmassa trailerissa (yllä) on paljon jännitettävää. Jokaisessa kilpailussa on nyt enemmän pelissä kuin koskaan aiemmin, ja pelaajat voivat lyödä vetoa siitä, kuka voittaa kilpailun.
Tarjolla on myös viikoittainen karsintatapahtuma, johon pelaajat voivat osallistua ja voittaa palkintoja.
Grafiikat, jotka näyttävät askeleen paremmilta kuin mitä olemme nähneet tähän mennessä next-gen-alustoilla. Jotkut saattavat kuitenkin väittää, että uusi taidetyyli peittää alleen minimaaliset graafiset parannukset. Tosin Criterion on vahvistanut, että pelaaja voi kytkeä sarjakuvatehosteet manuaalisesti pois päältä.
Paluun tekevät ominaisuudet
Kuten Heatissa, päivä/yö-sykli antaa pelaajille mahdollisuuden kilpailla sekä laillisissa päiväkilpailuissa että laittomissa maanalaisissa yökilpailuissa.
Vaikka tämä on sama kuin edellisessä pelissä, se oli erittäin tervetullut lisäys, ja olemme iloisia sen paluusta. Lisäksi julkaisuun on varmistettu 140 autoa.
Saimme myös vilauksen siitä, että kilpailuja voi suorittaa useammalla kuin yhdellä tavalla. Pelissä on oikopolkuja, mutta se on jotain, mitä olemme nähneet NFS-peleissä jo noin 20 vuotta sitten.
On epäselvää, voiko Burnoutin ominaisuuksia, kuten takedowneja, käyttää vastustajia vastaan, mutta niitä voi käyttää poliisia vastaan.
Kritiikkiä perusteluineen
EA:n pyrkimykset tekemään pelejä mahdollisimman pienellä vaivalla mahdollisimman suuren voiton saamiseksi, ovat lievästi sanottuna huonot. Heidän vuotuisia julkaisujaan, kuten FIFAa, pilkataan usein siitä, että ne eivät juurikaan tuo innovaatioita edellisvuoden peliin verrattuna.
Jopa Formula 1 -pelissä on nähty tämä, sillä F1 22 on pitkälti sama peli kuin edellisvuonna uusilla automalleilla ja VR-tuella. Se, mikä ei herätä luottamusta, on vahvistus mikrotransaktioista pelissä.
Asiaa ei auta HUD, joka näyttää melkein samalta kuin Heatissa, ellei jopa hieman huonommalta.
Jotkut sanoisivat, että ”No risk, no reward” -lauseen ironia on käsin kosketeltavissa.
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.