Take-Two neuvotteli Microsoftin ja Embracerin kanssa Xboxin peruutetun Perfect Dark -uudelleenjulkaisun pelastamisesta, mutta sopimus kariutui yksityiskohdista johtuen.
Neuvottelujen kaatuminen johti viime kuussa irtisanomisiin Crystal Dynamicsilla, joka kehitti peliä yhdessä Microsoftin omistaman The Initiativen kanssa. Peli peruttiin heinäkuussa, kun Microsoft sulki sen kehittäjän laajojen vähennysten yhteydessä.
Perfect Dark oli Rare-studion klassisen vakoiluräiskinnän uusioversio, joka julkistettiin vuonna 2020 ja esiteltiin Xboxin kesätilaisuudessa viime vuonna. Neuvottelut kariutuivat Bloombergin mukaan osittain erimielisyyksiin siitä, kenelle pelisarjan omistusoikeus pitkällä aikavälillä kuuluisi. Embracer, Xbox ja Take-Two eivät kommentoineet asiaa.
Microsoft ilmoitti tänä kesänä merkittävistä irtisanomisista, jotka koskivat noin 4 prosenttia, eli arviolta 9 100 työntekijää eri osastoilta, mukaan lukien pelitoiminta.
Perfect Dark oli Rare-studion kehittämä ensimmäisen persoonan vakoiluräiskintä, joka julkaistiin Nintendo 64:lle vuonna 2000. Peli tunnettiin futuristisesta maailmastaan, monipuolisista aseista ja vahvasta moninpelitilasta, ja sitä pidettiin aikanaan GoldenEye 007:n henkisenä seuraajana.