Mainos

Titanfall-ammuntapelistä alettiin puhumaan ja vouhottamaan taukoamatta eri pelimedioissa viime kesän E3-messujen jälkeen. Mistä oikein on kyse, sillä trailereiden mukaan peli näyttää vain perinteiseltä Call of Dutyltä, roboottien kera?

Pelin avoin beta on nyt kaikkien Xbox- ja PC-pelaajien käsillä, mutta jos et ole tutustunut peliin, kerrotaan tässä tarkemmin mikä peliä hypettää.

TEKOÄLY

NPC. Mikä? Se on täysin uudenlainen moninpelijärjestelmä, joka koukuttaa peljaajan moninpeliin. Siinä missä Call of Duty ja Battlefield -sotapeleissä heikoimmilla ja uusilla pelaajilla on vain sekunteja peliaikaa, antaa Titanfall myös heille rohkaisua. Moninpelikentällä ei pyöri pelkästään ihmispelaajat, vaan myös tietokoneen ohjastamat tekoälypelaajat. Kaikkien tapoista saa yhtä paljon pisteitä ja peli palkitsee muutenkin pelaajia avokätisemmin kuin kilpailijansa. Näin myös vasta-alkajat saavat kannustusta, eikä heidän tarvitse katsoa non-stoppina Kill Cameja erästä toiseen.

Mainos

Kokeneimmille pelaajille on haastetta tarjolla yhtä paljon kuin aikaisemminkin, ja pelin serverit osaavat luokitella pelaajat kykyjen mukaan.

TF2

LIIKKUVUUS

Titanfall tuo mukanaan myös uuden tavan liikkua. Pelaaja kantaa selässään jetpackia, jonka avulla hypyistä voi tehdä pitempiä, ja jopa seinän kautta voi ottaa askelia ylöspäin. Kentillä voi sananmukaisesti liidellä reunasta reunaan.

Pelaajat voivat hakea yläilmoista ja talon katoista turvapaikkaa, jolloin jättiläismäinen titaanirobotin ohjaamo ei ole ainoa suojapaikka. Jos kentät osaa ulkoa, voi ilmasta käsin tarkkailla ja ennakoida vihollisten liikkeitä.

3

MECHIT

Nimensäkin mukaan Titanfallin tehokkain ase on jättiläismäinen mech-robotti, jonka kyytiin pääsee kun pelaa riittävän hyvin. Mechin puikkoon ei kuitenkaan pääse vain parhaista parhaat, vaan robotin ohjaimiin pääsee kuka tahansa. Pelin aikana jauhava kello paljastaa milloin robotin kyytiin on mahdollista pujahtaa, ja kun kokemusta karttuu, ovat mechit helpommin saatavissa. Ja vaikka Mechit ovat isoja pahoja aseita, ei niiden lyöminen jetpackissakaan ole mahdotonta. Jokaisella koneella on akilleen kantapäänsä, jolla sen saa kaatumaan.

Titanfall on hypetetty peli mm. näiden asioiden takia. Se antaa helpommin lähestyttävän ja motivoivamman tavan pelata FPS-verkkopelejä, ilman että 12-vuotiaat pikkupojat nokittavat joka sekunti 30-vuotiaita kanssapelaajiaan järkyttävällä osaamisellaan.

Titanfall ilmestyy kauppojen hyllyille 13. maaliskuuta Xbox Onelle, Xbox 360:lle ja PC:lle.

Mainos
Edellinen artikkeliBlu-ray-arvostelu: White House Down
Seuraava artikkeliPeliarvostelu: Tomb Raider: Definitive Edition