Todd Howard haluaa Elder Scrolls 6:n olevan ultimaattinen fantasiamaailmasimulaattori

Mainos
Todd Howard on antanut lyhyen päivityksen The Elder Scrolls 6:sta – seuraavasta pelistä, jonka hän ohjaa Starfieldin jälkeen.

Odotettu peli julkistettiin E3 2018 -tapahtumassa lyhyellä teaser-trailerilla, joka vahvisti, että se on Bethesda Game Studiosin esituotannossa.

Bethesda kuitenkin paljasti samassa tapahtumassa myös Starfieldin ja, että scifi-roolipeli oli julkaisuputkessa fantasiapelin edellä.

Mainos

Useiden viivästysten jälkeen Starfield ilmestyy 6. syyskuuta, ja Elder Scrolls 6 on studion seuraava lippulaivapeli ennen Fallout 5:ta.

Kysyttäessä, kaduttaako häntä Elder Scrolls 6:n julkistaminen niin kauan sitten:

– Olen kysynyt itseltäni sitä paljon. En tiedä. Olisin luultavasti julkistanut sen rennommin, Howard sanoi GQ:lle.

Kommentoidessaan, mitä hän haluaisi saavuttaa pelillä, Howard sanoi:

– Sanon vain, että haluamme sen täyttävän sen äärimmäisen fantasiamaailmasimulaattorin roolin. Ja on olemassa erilaisia tapoja saavuttaa se, kun otetaan huomioon kulunut aika.

Howard sanoi kesäkuussa 2021, että Elder Scrolls 6 on vielä suhteellisen varhaisessa suunnitteluvaiheessa ja että se hyötyisi studion työstä Starfieldin parissa.

– Uusi Starfieldin teknologia, Creation Engine 2, on tavallaan rakennettu molempia pelejä varten. Se on kuin uusi teknologinen perusta”, hän kertoi The Telegraphille.

– Valtaosa kehitystyöstämme on tällä hetkellä Starfieldin parissa, mutta kaikki työskentelevät kaiken parissa, joten projektit tavallaan kietoutuvat toisiinsa.

– On hyvä ajatella, että The Elder Scrolls 6 on vielä suunnitteluvaiheessa… mutta tarkistamme tekniikkaa; käsitelläänkö tällä niitä asioita, joita haluamme tehdä? Jokaisessa pelissä on joitakin uusia teknisiä lisäyksiä, joten Elder Scrolls 6:ssa on joitakin lisäyksiä Creation Engine 2:een, joita peli tulee vaatimaan, mies tuumaili.

Julkaisu suunniteltua aikaisemmin?

Marraskuussa 2021 Howard sanoi toivovansa, että Bethesda voisi julkaista Elder Scrolls 6:n suunniteltua aikaisemmin, mutta selitti samalla, miksi peli on vielä vuosien päässä.

Puhuessaan IGN:lle, joka julkaistiin samaan aikaan, kun sarjan viimeisen pääpelin, The Elder Scrolls V: Skyrimin, 10-vuotispäivää vietettiin, Howard myönsi, että pitkä odotus sarjan julkaisujen välillä ei ole ihanteellista.

Hän kuitenkin sanoi, että Skyrimin jatkuva suosio – sitä on Howardin mukaan myyty yli 60 miljoonaa kappaletta – ja ZeniMaxin vuonna 2014 julkaisema Elder Scrolls Online merkitsivät sitä, että sarja pysyi ”terveenä” ja että Bethesda pystyi haarautumaan ja kokeilemaan Starfieldin kaltaisia uusia asioita.

– Meistä tuntui, että halusimme tehdä jotain Starfieldin kaltaista – olimme jo pitkään halunneet tehdä jotain muuta ja pelata uudessa universumissa. No, jos ei nyt – menemme ajassa taaksepäin.

Mainos