Mainos
Microsoft tutkii mahdollisuutta tarjota Xbox Game Passin käyttöoikeutta vastineeksi mainosten katselusta.

Xboxin talousjohtaja Tim Stuart kertoi hiljattain Wells Fargo TMT Summit -tapahtuman osanottajille, että yhtiö haluaa tuoda Game Passin ”jokaiselle näytölle, jolla voi pelata peliä”.

Stuart mainitsi yhtenä mahdollisena tapana laajentaa palvelun ulottuvuutta muun muassa mainosrahoitteisen pelistriimauspalvelun tarjoamisen kehittyvien markkinoiden pelaajille, eli Afrikkaan ja Aasiaan.

Mainos

– Visiosta, josta haluan puhua, on, että meillä on xCloud-pelien suoratoisto, joten voit tilata Game Pass Ultimaten ja voit suoratoistaa satoja pelejä oikeastaan mihin tahansa päätelaitteeseen, jossa on selainkokemus, Stuart kertoi TweakTownin mukaan.

– Malleissa, kuten Afrikassa, Intiassa tai Kaakkois-Aasiassa voidaan pian kysyä: ’Hei, haluatko katsoa 30 sekuntia mainosta ja saada sitten kaksi tuntia pelien suoratoistoa?’.

– Afrikassa 50 prosenttia väestöstä on 23-vuotiaita tai nuorempia, ja heidän käytettävissä olevat tulonsa kasvavat, ja kaikilla on kännykät ja mobiililaitteet, mutta yleisesti ottaen heillä ei ole paljon kalliita käytettävissä olevia tuloja. Voimme siis mennä sinne omilla liiketoimintamalleillamme ja sanoa, että siellä on miljoonia pelaajia, joita emme olisi koskaan pystyneet tavoittamaan, ja nyt voimme mennä sinne omilla liiketoimintamalleillamme, Stuart valotti.

Myös Windows Central väittää nähneensä todisteita siitä, että tällainen liiketoimintamalli voisi olla tuotantovaiheessa ennen kuin se mahdollisesti otetaan käyttöön ensi vuonna.

Tietoturvatutkija Title_OS:n kerrotaan hiljattain jakaneen koodinpätkiä Xbox OS:stä, joissa viitataan 15 minuutin Game Pass -pääsyn tarjoamiseen ”ansaitun ajan” perusteella.

Viime vuonna väitettiin myös, että Microsoft oli kartoittanut pelaajia mahdollisuudesta ottaa käyttöön halvempi, mainosrahoitteinen Xbox Game Pass -taso.

Microsoftin visio on saada kasvatettua pelaajamääriä, jotta se voi todeta olevansa maailman suurin peliyhtiö. Kilpailu on kovaa Sonya vastaan, joka tällä hetkellä dominoi leijonan osalla PlayStation 5 -konsolillaan.

Mainos