Mainos
Battlefield-studio Ripple Effectin, joka tunnettiin aiemmin nimellä DICE LA, seuraava peli pyrkii tuottamaan seuraavaan Battlefield-peliin videopelien realistisimmat ympäristön tuhoutumiset.

Näin kertoo Tech4Gamersin havaitsema uusi työpaikkailmoitus VFX-johtajan tehtävästä, jossa todetaan, että EA:n omistama kehittäjä ”etsii kaltaistasi senior 3D-taiteilijaa auttamaan meitä luomaan alan realistisimpia ja jännittävimpiä tuhoamistehosteita”.

Ripple Effect on tällä hetkellä yksi monista Battlefield-franchisingin parissa työskentelevistä studioista, jonka tuotantoa on uudistettu merkittävästi Battlefield 2042:n pettymyksen aiheuttaneen julkaisun jälkeen.

Mainos

DICE työskentelee parhaillaan Battlefield-sarjan tulevan moninpelikokemuksen parissa ja toimii seuraavassa Battlefieldin yksinpelikampanjassa toisena kehittäjänä yhdessä Halon toisen luojan Marcus Lehdon vastaperustaman Ridgeline Gamesin kanssa.

EA:n mukaan Ripple Effect työstää täysin uutta Battlefield-kokemusta, joka täydentää ja rakentaa sarjan perustaa. Losangelesilainen kehittäjä on aiemmin toiminut muiden studioiden tukitiiminä, muun muassa DICE:n kanssa Battlefield 2042:n kehittämisessä.

Joulukuussa 2021 EA ilmoitti aikovansa luoda ”yhdistetyn Battlefield-universumin” yhdessä laajojen muutosten kanssa sarjan kehitysrakenteeseen.

Osana näitä suunnitelmia DICEn entinen pääjohtaja Oscar Gabrielson jätti EA:n kokonaan, kun taas Respawnin ja Infinity Wardin perustaja Vince Zampella otti uuden roolin koko Battlefield-franchisingin johtajana.

Haastaako tuleva Battlefield Teardownin jää nähtäväksi, mutta homma kuulostaa lupaavalta.

Mainos