Kaksi uutta Tomb Raider -peliä julkistettiin The Game Awards -tapahtumassa.
Tomb Raider: Legacy of Atlantis on vuoden 1996 alkuperäisteoksen uudelleentulkinta, jonka julkaisu on suunniteltu vuodelle 2026. Pelin kehittävät Crystal Dynamics ja Flying Wild Hog Unreal Engine 5:llä.
Pelissä luvataan modernisoitu ulkoasu ja pelimekaniikka sekä uusia yllätyksiä. Kuvauksen mukaan pelaajat tutkivat muinaisia paikkoja, selviytyvät vaarallisissa ympäristöissä, ratkovat tappavia mekanismeja ja kohtaavat petoja etsiessään Scion-artefaktin sirpaleita.
Tomb Raider: Catalyst on puolestaan täysin uusi seikkailu, joka sijoittuu Pohjois-Intiaan ja julkaistaan vuonna 2027.
Pelin mukaan tarina käynnistyy myyttisen katastrofin jälkeen, joka on herättänyt muinaiset voimat. Lara kilpailee alueelle saapuneiden aarteenmetsästäjien kanssa, yrittää estää muinaisen voiman väärinkäytön ja joutuu valitsemaan, kehen voi luottaa.
Crystal Dynamics kertoi jo huhtikuussa 2022 aloittaneensa seuraavan Tomb Raiderin kehityksen Unreal Engine 5:llä. Kahden pelin paljastus tulee aikana, jolloin studio on kokenut useita irtisanomiskierroksia: syyskuussa 2023, maaliskuussa 2005, elokuussa 2025 ja vielä viime kuussa. Studion mukaan viimeisimmät leikkaukset liittyivät uudelleenjärjestelyyn, jonka tarkoitus on tukea Tomb Raiderin jatkokehitystä ja tulevien pelien suunnittelua.




