Unityn toimitusjohtaja John Riccitiello.
Mainos
Unityn toimitusjohtaja John Riccitiello on kutsunut kehittäjiä, jotka eivät suunnittele kaupallistamisstrategioitaan kehityksen alkuvaiheessa, ”vitun idiooteiksi”.

Riccitiello kommentoi PocketGamer.biz-sivuston haastattelussa, jossa häneltä kysyttiin Unitysta – suositun pelimoottorin luojasta – ja sen äskettäin julkistetusta fuusiosta IronSourcesta, joka luo mainonta- ja tuloutustyökaluja mobiilikehittäjille.

Jotkin kehittäjät ovat vastustaneet ehdotusta siitä, että kaupallistaminen tulisi ottaa käyttöön aikaisemmin luovassa prosessissa. Mutta Riccitiello väitti, että ”planeetalla ei ole kehittäjää”, joka ei haluaisi tietää, kuinka he voisivat muokata pelejään menestyäkseen paremmin.

Mainos

Kysyttäessä joidenkin kehittäjien painostuksesta kaupallistamisen toteuttamiseen kehitysprosessin aikaisemmassa vaiheessa, johtaja sanoi:

– Ferrari ja jotkut muut huippuluokan autonvalmistajat käyttävät edelleen savea ja veistämällä veitsiä. Se on hyvin pieni osa peliteollisuutta, joka toimii tällä tavalla, ja jotkut näistä ihmisistä ovat suosikkiihmisiäni maailmassa taistella – he ovat kauneimpia ja puhtaimpia, loistavimpia ihmisiä. He ovat myös suurimpia idiootteja.

Hän jatkoi saarnaansa.

– Olen ollut pelialalla pidempään kuin useimmat muut – olen päässyt harmaisiin hiuksiin ja kaikkeen muuhun. Ennen oli niin, että kehittäjät heittivät pelinsä seinän yli tiedottajalle ja myyntihenkilöstölle ilman mitään vuorovaikutusta etukäteen. Tuo malli on osaksi monien taidemuotojen ja median filosofiaa, ja sitä kunnioitan syvästi; tiedän heidän omistautumisensa ja huolenpitonsa.

Kärkäs puheenvuoro jatkui.

– Mutta tämä toimiala jakaa ihmiset niihin, jotka pitävät edelleen kiinni tästä filosofiasta, ja niihin, jotka omaksuvat massiivisesti kuinka selvittää, mikä tekee menestyvästä tuotteesta. Enkä tunne menestynyttä artistia missään, joka ei välitä siitä, mitä hänen pelaajansa ajattelee. Täällä tämä on palautteen kierto palaa, ja he voivat jättää sen huomiotta, mutta olla huomioimatta sitä, ei ole hyvä asia.

Riccitiello lisäsi:

– Olen nähnyt hienojen pelien epäonnistuvan, koska he virittivät pakkosilmukan kahdelle minuutille, kun sen olisi pitänyt olla tunti. Joskus et edes huomaa tuoteeroa massiivisen menestyksen ja valtavan epäonnistumisen välillä, mutta tämä viritys ja sen vaikutus kulumisasteeseen. Planeetalla ei ole kehittäjää, joka ei haluaisi sitä tietoa.

Unity IronSource -fuusio – jonka arvo on yli 4 miljardia dollaria – seuraa äskettäin julkaistua raporttia, jonka mukaan Unity on luopunut neljästä prosentista työvoimastaan ​​maailmanlaajuisesti haastavien mainosolosuhteiden vuoksi.

Pelaajien kannalta Riccitiellon kommentit ovat täydellinen esimerkki siitä, miten pelialan toisella puolella ajatellaan mikromaksuista ja lisäsisällöistä. Ne eivät ole pelaajien huudoista huolimatta poistumassa koskaan, sillä bisnesmallina mikromaksut eri muodoissa ovat puhtaasti järkevä tuottomalli.

Mainos