Mainos
YouTube on viime syyskuusta asti rakentanut uutta säännöstöä, joka kitkee lapsiin kohdistuvaa kiusantekoa, hyväksikäyttöä ja epäilyttävän sisällön esittämistä lasten videoiden suosituksissa.

Uudet säännöt astuvat voimaan tänään. Kaikki lapsille suunnatut videot päätyvät omaan kategoriaansa, jossa ei esitetä kohdennettuja mainoksia, live chattia eikä tilaajan kellopainiketta. Tämä voi vaikuttaa moniin lapsille ja nuorille sisältöä tuottaviin tubettajiin, sillä heidän rahalliset tuottonsa putoavat mainosten lähdettyä dramaattisesti.

Jatkossa lapsikatsojille ei suositella aikuisten sisältöjä, eikä aikuisille lasten sisältöjä. Aikuisten sisällöissä mainoksia esitetään tavaalliseen tapaan.

Mainos

YouTube tarkkailee tiivisti kanavia, jotka tekevät lapsille suunnattuja sisältöjä ja kanavia, jotka muuttavat usein valintavipua lapsille suunnatun ja ei suunnatun valinnan kohdalla.