Miekkailun tekeminen peleihin on vaikeaa, mutta kuinka Chivalry 2 onnistui tässä?

Mainos
Chivalry 2 onnistui tekemään miekailulla sen, jossa Call of Duty– ja Battlefield-pelit ovat loistaneet vuosikausia.

Toimintapeleissä räiskitään usein pyssyillä ja kivääreillä. Niiden tekeminen on kohtalaisen helppoa ja ne soveltuvat erinomaisesti hiiren ja näppäimistön sekä peliohjaimen mekanismeihin. Tähtää ja paina.

Miekat ja seipäät ovat kuitenkin analogisia, painavia ja niillä pitää joko sivaltaa tai tökkiä. Se onkin jo huomattavasti haastavampaa tehdä toimivaksi napin painalluksella. VR-peleissä tämä ei ole ongelma, sillä niissä voi käyttää käsiään. Esimerkiksi Blade and Sorcery on oiva esimerkkki tästä.

Mainos

Chivalry 2 -ritariräiskintä onnistui miekkailussa ja seipäilyssä kuitenkin loistavasti. Mutta kuinka pelitalo vangitsi näin haastavan asian ja teki siitä vieläpä ratkiriemukkaan? Oheinen Noclipin tuottama dokumentti sukeltaa syvälle Chivalry 2 -pelin tuotantoon ja paljastaa asioita, joita ei aikaisemmin ole kerrottu.

Voit lukea Chivalry 2 -pelin arvostelun tästä.

Mainos