Unreal 5 -pelimoottori julkaistaan keväällä 2022. Se mullistaa peligrafiikan monella eri saralla teknologisesti, tarjoten aivan uuden sukupolven grafiikkamahdollisuuksia.
Tällaisia ovat esimerkiksi valtava piirtoetäisyys, suuri määrä yhtäaikaisia objekteja, esimerkiksi autoja ja jalankulkijoita sekä vaikuttava Chaos-tuhomoottori.
Oheisella videolla ihastellaan Unreal 5 -pelimoottorilla tehtyä Matrix-demoa ja selitetään, mistä on kyse.
Huonona puolena uuden sukupolven grafiikalla on suorituskyky. Näillä visuaaleilla eivät PS5- tai Xbox Series X -konsolit pääse 60 kuvan sekuntinopeuteen millään. Grafiikkaa on karsittava puolet, jotta freimejä saadaan puolet lisää. Sen vuoksi PC master race -huutelijat pääsevät jälleen paukuttamaan henkseleitään tämänkin konsolisukupolven aikana. Lisäksi graafinen ero PC:n eduksi tulee vielä kasvamaan seuraavien vuosien aikana – toki myös komponenttien hintalappu.
Kuinka pelikehittäjät aikovat ratkoa ongelmat kun 60p on jo standardi tällä konsolipolvella? Tuleeko peleistä selkeästi eri näköiset versiot viimeisen päälle visuaalisilla 30p- ja karsituilla 60p-tiloilla varustettuina, vai käykö kuten edellisillä konsolisukupolvilla, että 60p vain unohtuu ja visuaalit edellä mennään. Nähtäväksi jää.
[democracy id=”33″]
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.