Miksi Unreal 5 on niin iso asia tulevien pelien saralla?

Mainos
Unreal 5 -pelimoottori julkaistaan keväällä 2022. Se mullistaa peligrafiikan monella eri saralla teknologisesti, tarjoten aivan uuden sukupolven grafiikkamahdollisuuksia.

Tällaisia ovat esimerkiksi valtava piirtoetäisyys, suuri määrä yhtäaikaisia objekteja, esimerkiksi autoja ja jalankulkijoita sekä vaikuttava Chaos-tuhomoottori.

Oheisella videolla ihastellaan Unreal 5 -pelimoottorilla tehtyä Matrix-demoa ja selitetään, mistä on kyse.

Mainos
Unreal 5 mahdollistaa massiivisen piirtoetäisyyden aiempaa tarkempana.

Huonona puolena uuden sukupolven grafiikalla on suorituskyky. Näillä visuaaleilla eivät PS5- tai Xbox Series X -konsolit pääse 60 kuvan sekuntinopeuteen millään. Grafiikkaa on karsittava puolet, jotta freimejä saadaan puolet lisää. Sen vuoksi PC master race -huutelijat pääsevät jälleen paukuttamaan henkseleitään tämänkin konsolisukupolven aikana. Lisäksi graafinen ero PC:n eduksi tulee vielä kasvamaan seuraavien vuosien aikana – toki myös komponenttien hintalappu.

Kuinka pelikehittäjät aikovat ratkoa ongelmat kun 60p on jo standardi tällä konsolipolvella? Tuleeko peleistä selkeästi eri näköiset versiot viimeisen päälle visuaalisilla 30p- ja karsituilla 60p-tiloilla varustettuina, vai käykö kuten edellisillä konsolisukupolvilla, että 60p vain unohtuu ja visuaalit edellä mennään. Nähtäväksi jää.

Kumpi on tärkeämpää – freimit vai kauneus?
  • Ei väliä. Pelattavuus ja sisältö kiinnostaa eniten. 45%, 53 votes
    53 votes 45%
    53 votes - 45% of all votes
  • Mitä enemmän freimejä, sen parempi 29%, 34 votes
    34 votes 29%
    34 votes - 29% of all votes
  • Mitä kauniimpi peli, sen parempi 26%, 30 votes
    30 votes 26%
    30 votes - 26% of all votes
Total Votes: 117
18.12.2021 - 31.12.2021
Voting is closed
Mainos
Edellinen artikkeliPyöriikö Dying Light 2 Stay Human PC:lläsi? Minimivaatimukset julkaistiin
Seuraava artikkeliNämä AAA-pelit pettivät karvaasti vuoden 2021 tarjonnassa