Mainos
Take-Twon toimitusjohtaja Strauss Zelnick on puhunut generatiivisen tekoälyn mahdollisuuksista parantaa vuorovaikutusta ei-pelattavien hahmojen kanssa.

– Kaikki työskentelevät sen parissa, hän sanoi haastattelukeskustelussa Paley International Council Summitissa 7. marraskuuta, johon Inverse osallistui.

– Olet pelattava hahmo, olet vuorovaikutuksessa ei-pelattavan hahmon kanssa. Tuo vuorovaikutus on tällä hetkellä käsikirjoitettu. Ja ei-pelattavat hahmot eivät yleensä ole kovin kiinnostavia. Voisit kuvitella, että kaikista NPC:istä tulisi todella mielenkiintoisia ja hauskoja.

Mainos

Zelnick ei vahvistanut, sisältääkö Grand Theft Auto 6, joka saa ensimmäisen trailerinsa ensi kuussa, generatiivista tekoälyä millään tavalla.

– Voin vahvistaa, että Rockstar työskentelee Grand Theft Auto -sarjan seuraavan version parissa. Enemmänkin tulee Rockstarilta, hän sanoi.

Aiemmin tällä viikolla Xbox ilmoitti monivuotisesta sopimuksesta Inworldin kanssa tekoälyn dialogi- ja kerrontatyökalujen rakentamisesta mittakaavassa.

– Yhdessä pyrimme tarjoamaan helposti lähestyttävän, vastuullisesti suunnitellun monialustaisen tekoälytyökalupaketin, joka auttaa ja voimaannuttaa luojia dialogin, tarinan ja tehtävien suunnittelussa, sanoo Haiyan Zhang, Xboxin pelitekoälyn pääjohtaja.

Inworld nousi otsikoihin elokuussa sen jälkeen, kun Grand Theft Auto 5 -modi antoi pelaajien puhua NPC:ille sen generatiivisen tekoälyalustan avulla.

Mainos