Hideo Kojima: “Death Stranding muuttuu hauskaksi vasta puolivälin jälkeen”

Mainos
Hideo Kojima paljasti Game Reactorin haastattelussa, miten Death Strandingin pelattavuus ja tarina toimii.

Kojima kertoi, että pelaaja on aivan hukassa alussa, sillä mitään ei selitetä, eikä peli pidä pelaajaa kädestä.

– Sen verran kerrotaan, että mitä voi, ja mitä ei voi tehdä, Kojima aloittaa.

Mainos

Kojima halusi, että Death Stranding ei ole mikä tahansa räiskintä, jossa pelaaja tietää mekaniikat ja säännöt jo ennen pelin aloittamista.

– Death Strandingissa kaikki lähtevät samalta viivalta. Nollasta. Kukaan ei tiedä mistä on kyse.

Kojima kertoo myös, että peli etenee hitaasti. Tarina viipyilee ja vatuloi kunnes se on 50 % kohdalla. Sen jälkeen peli muuttuu hauskaksi. Se on kuin Alien-elokuva.

– Voit itse valita, miten maailmassa toimit, miten vuoresi kiipeät ja jos kuolet, sinun on autettava sielusi takaisin ruumiiseesi, jotta voit jatkaa, Kojima tähdentää.

Tässä lienee syy, miksi Kojima ei ole aikaisemmin halunnut paljastaa juuri mitään peliin liittyvää julkisuudessa. Mitä vähemmän tiedämme pelistä ennen pelaamista, sen parempi.