Hyperrealistinen fysiikkasimulaattori Teardown saapuu PS5:lle

Mainos
PC:lle muutama vuosi sitten julkaistu vokselipohjainen tuhosimulaattori Teardown julkaistaan myös PS5:lle.

– Jos Teardown ei ole sinulle tuttu, se on vokselipohjainen ryöstöpeli, jossa kirjaimellisesti purat ympäristön seiniä ja esteitä luodaksesi oikoteitä ja suoriutuaksesi tavoitteista. Olemme viettäneet vuosia rakentaessamme ja kehitellessämme omaa vokselimoottoriamme, jonka avulla voimme tukea tyypillisesti monimutkaisia asioita, kuten raytracingia ja fysiikkapohjaista tuhoa. Mukautetun moottorimme mukana tulee laaja syöttötieto langattomalle DualSense-ohjaimelle, joka mahdollistaa ainutlaatuisen haptisen toiminnan koko pelissä. Esimerkiksi lekan murskaaminen lasiin, puuhun, betoniin tai metalliin tuntuu aivan erilaiselta, Tuxedo Labsin Marcus Dawson kertoo.

Teardown alkaa 40 tehtävän pääkampanjalla, joka on jaettu kahteen osaan ja jossa pelaaja toimii Löcken Teardown Services -yrityksen omistajana. Yrityksen asiat eivät ole menneet kovin hyvin, joten pelaaja on alkanut ottaa vastaan töitä joiltakin ihmisiltä, joita voi parhaiten kuvailla ”hämäriksi”. Ennen kuin pelaaja huomaakaan, hän löytää itsensä purkamasta rakennuksia, varastamasta kassakaappeja ja tekemästä vakuutuspetoksia.

Mainos

Teardownin kampanja ei ole ainoa tapa pelata näillä työkaluilla ja ajoneuvoilla. Pelissä on täydellinen Sandbox-tila, jossa pelaaja voi palata mihin tahansa tasoon, luoda esineitä ja tuhota asioita sydämensä kyllyydestä. Jokaisella tasolla on myös haasteita, joissa pelaajan on kerättävä tai tuhottava mahdollisimman paljon asioita aikarajan puitteissa.

PC:llä Teardown on kasvanut valtavaksi modiyhteisön avulla. Saapa nähdä, tuodaanko modit myös PS5-versioon.

Peli julkaistaan PS5:lle loppuvuodesta.

Mainos