Mainos
Pelistudio Naughty Dog on perunut valtavaksi kasvamassa olleen The Last of Us Online -pelinsä.

Sivustollaan julkaisemassaan lausunnossa kehittäjä tiedotti:

Ymmärrämme, että monet teistä ovat odottaneet uutisia projektin ympärillä, jota olemme kutsuneet The Last of Us Onlineksi.

Mainos

Ei ole helppoa tapaa sanoa tätä: Olemme tehneet uskomattoman vaikean päätöksen lopettaa kyseisen pelin kehittäminen.

Tiedämme, että tämä uutinen on raskas monille, erityisesti The Last of Us Factions -yhteisöllemme, joka on seurannut innokkaasti moninpelitavoitteitamme.

Olemme studiolla yhtä murskaantuneita kuin odotimme innolla, että saisimme sen teidän käsienne ulottuville”. Halusimme jakaa kanssanne hieman taustaa siitä, miten päädyimme tähän päätökseen.

Sonyn kerrottiin pienentäneen Naughty Dogin The Last of Us -moninpelin kokoa aiemmin tänä vuonna alustan pitäjän ja vastikään ostetun Bungien tekemän arvioinnin jälkeen.

Bloombergin toukokuisen raportin mukaan projektin parissa työskentelevien ihmisten määrää oli vähennetty osittain Destiny-studion palautteen perusteella sen laadusta ja elinkelpoisuudesta.

”Bungie esitti kysymyksiä The Last of Us -moninpeliprojektin kyvystä pitää pelaajat sitoutuneina pitkään, mikä johti uudelleenarviointiin”, Bloombergin artikkelissa ilmenee.

Vähän ennen Bloombergin uutisen julkaisua toukokuussa Naughty Dog näennäisesti ennakoi tarinaa sosiaalisessa mediassa julkaistulla lausunnolla, jossa se ilmoitti, että The Last of Us -moninpelin kehittäminen vaatisi enemmän aikaa.

Tämänpäiväinen lausunto, jossa vahvistetaan peruutus, jatkuu:

Moninpelitiimi on ollut tämän pelin esituotannossa siitä asti, kun työskentelimme The Last of Us Part II:n parissa – luodessamme kokemusta, jonka koimme ainutlaatuiseksi ja jolla oli valtavasti potentiaalia.

Kun moninpelitiimi tänä aikana iteroi The Last of Us Online -konseptiaan, heidän näkemyksensä kiteytyi, pelattavuus jalostui ja muuttui tyydyttävämmäksi, ja olimme innostuneita siitä suunnasta, johon olimme menossa.

Kun peliä ryhdyttiin tuottamaan täyteen tuotantoon, kunnianhimomme valtava laajuus kävi selväksi. Jotta voisimme julkaista ja tukea The Last of Us Onlinea, meidän olisi laitettava kaikki studiomme resurssit julkaisun jälkeisen sisällön tukemiseen vuosiksi eteenpäin, mikä vaikuttaisi vakavasti tulevien yksinpelipelien kehitykseen.

Edessämme oli siis kaksi polkua: joko ryhtyä pelkäksi live-palvelupelistudioksi tai jatkaa keskittymistä yksinpelattaviin kerronnallisiin peleihin, jotka ovat määritelleet Naughty Dogin perinnön. Näin meillä oli kaksi vaihtoehtoa.

Olemme suunnattoman ylpeitä kaikista studion työntekijöistä, jotka ovat olleet mukana tässä projektissa. Tästä pelistä saadut opit ja investoinnit teknologiaan vaikuttavat siihen, miten kehitämme projektejamme, ja ne ovat korvaamattomia siinä suunnassa, johon olemme studiona menossa.

Meillä on täällä Naughty Dogilla työn alla useampi kuin yksi kunnianhimoinen, upouusi yksinpeli, emmekä malta odottaa, että voimme kertoa lisää tulevasta, kun olemme valmiita.

Olemme uskomattoman kiitollisia yhteisöllemme tuestanne vuosien varrella.

Mainos