The Last of Us Part II uudistaa pelianimaatioita motion matching -tekniikan avulla

Mainos
Naughty Dog -pelitalo on tunnettu siitä, että se demoaa, miten pitkälle PlayStation-konsolit voivat parhaimmillaan venyä. Uncharted 4 oli ääriesimerkki siitä, miten PS4-peli saattoi näyttää jopa PC-pelejä paremmalta.

Naughty Dogin uusin peli, The Last of Us Part II uudistaa jälleen pelimaailmaa. Yhtiön kehittämä motion matching uudistaa animaatioita siten, että niistä tulee realistisimpia ja uskottavampia.

– Sen sijaan, että käyttäisimme pelialan standarditekniikkaa “kun hahmo tekee tätä, seuraa siitä tämä ja sitten tämä”, käytämme uutta tekniikkaa, joka pilkkoo kaikki animaatiot sadoiksi eri palasiksi ja päättää automaattisesti itse, mikä mikroliike sopii parhaiten seuraavaksi esitettäväksi. Täten esimerkiksi kaatumisista tulee aitoja, Anthony Newman Naughty Dogilta kertoi Gamespotille.

Mainos

Tekniikka on niin hiottu, että se kalkuloi animaation osaset kuva kuvalta.

– Lopputuloksesta tulee luonnollinen, Newman kuittaa.

Tekniikkaa hyödynnetään kaikissa hahmoissa, ei ainoastaan itse pelaajan hahmossa. Myös viholliset ja eläimet ovat motion matchingin alaisia.

The Last of Us: Part 2 julkaistaan 21. helmikuuta 2020.